top of page

מה זאת דרשה לבר מצווה ומדוע היא חשובה?

דרשה

גיל מצוות קורה רק פעם בחיים, לבנות בגיל 12 ולבנים בגיל 13. זו הסיבה שיש התרגשות גדולה בקרב בילדים שהופכים תוך פרק זמן קצר לנערים ולנערות עם אחריות רבה על כתפיהם. ההיערכות לטקסים הללו משתנה בין המשפחות השונות. כשמדובר בבר מצווה יש משפחות שאוהבות מאד לתאם הגעה לכותל המערבי בירושלים כדי לקיים לצד האבנים העתיקות את הטקס המרגש. אחרים מעדיפים לחגוג אירוע מרגש באולם בלבד, בנוסף לטקס בכותל או בבית הכנסת. הבנות מתכננות לאורך חודשים את ההופעה המרשימה שלהן באולם המעוצב שבו יתקיים האירוע, הן נרגשות מאד ודואגות לכל פרט ופרט כמו הלבוש והתוכן של האירוע. הן אם מדובר בבר מצווה או בבת מצווה, בשתי האופציות יש חשיבות רבה להקראה של דרשה עניינית ומרגשת.

ההיערכות באולם האירועים או בגן האירועים תואמת את ההזמנה של המארחים. לכן יהיו בהם פרחים ואלמנטים עיצוביים שונים. התוספת המשמעותית היא בלונים לבת מצווה וזאת לאור ההשפעה הרבה של הבלונים על האווירה הכללית בכל אירוע. אפשר לתאם מראש בלונים מעוצבים שימוקמו בכניסה לאירוע והם אלו שיכריזו על הבת מצווה של הנערה על פי שמה. ברוב המקרים מעצבים את סידור הבלונים באמצעות בלונים צבעוניים שהם הגוונים האהובים על הנערה כמו אדום, ורוד, זהב או כל צבע אחר. אמני הבלונים היצירתיים מפיקים סידורי בלונים מדהימים ביופיים אשר מוסיפים רבות למראה ולהתרגשות הכללית בכל אירוע.

דרשה לבר מצווה

נער בן 13 המגיע לגיל מצוות הוא אומנם צעיר אך עשה רבות בחייו בתחומים כמו לימודים, תחביבים שהשקיע בהם כמו לדוגמה אימוני ג'ודו, כדורסל או פעילות של מחוננים. לכן יש לו הרבה מה לספר לקהל על החוויות שלו ועל החיים במשפחה המיוחדת שלו. זו הסיבה שהוא מספר כל זאת לאורחים הרבים שהם בני המשפחה והחברים שהגיעו לחגוג אתו. יש נערים שהם בעלי כישרון כתיבה ולכן הם כותבים בעצמם דרשה. אחרים נעזרים בהוריהם, בסבא ובסבתא או בחברים קרובים.

הכנת הדרשה

אפשרות נוספת שהיא מומלצת היא להיעזר באנשי מקצוע שהם כותבים בעלי כשרון וידע רב. הם יקבלו מידע על הילד הייחודי ועל כל המעטפת של ביתו ובהתאם לכך הם יכינו דרשה מעולה ומרגשת. הם כוללים בה מידע חשוב על הוריו ועל הדרך שבה גידלו אותו, כמו כן על הכישורים שלו אשר מבדלים אותו מאחרים כמו זמרה, ריקוד, אמנות או כל שטח אחר שבו יש לו יתרון מובהק.

אופציות של מסר לאורחים

יש סוגים שונים של דרשה, היא יכולה להיות בחרוזים, בעברית ובשפה נוספת אם יש אורחים רבים שאינם מבינים עברית, עשויה להיות שנונה וטבולה במסרים יוצאי דופן או מצחיקה עם הרבה גימיקים. בכל מקרה כל דרשה היא מרגשת ובמקרים רבים העיניים של המוזמנים דומעות מבכי של התרגשות אמיתית.


14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ברכה לחבר בן 70

גדעון היקר, צברתי ניסיון מעשי בכתיבה של למעלה מאלפיים ברכות, נתקלתי בדרך בשלוש מאות עשרים ושבעה סוגי אנשים לפחות, המשותף לכולם היה ברור: כולם אוהבים לעזור לאחרים, כולם התברכו ביכולת נתינה, כולם מסוגלי

bottom of page