top of page

אין מתנה בלי ברכה!

מי לא אוהב מתנות? נדמה שאין מי שאינו מתרגש לשמע המילה – מתנה - הצופנת בחובה ציפייה מתוקה, סקרנות, התרגשות ועוד רגשות מהמנעד הזה.

הדבר נכון בכל גיל ובכל רמה סוציאלית.

אבל... יש מתנות ויש מתנות. יש מתנות שאכן מצדיקות את הציפייה הנרגשת שלנו אך יש מתנות שהן מה לעשות... מאכזבות...

אפשר לומר שעם הגיל עולה, הציפיות עולות והמתנות אכן לא תמיד מצליחות לעמוד בהם. אז מה תעשו כאשר אתם רוצים לתת מתנה שבכל מחיר תשמח את המקבל? איך תדעו לכוון בדיוק לרצונות ולחלומות שלו?

אז האמת היא שאין לנו תשובות של ממש לשאלה הזו. מה שכן, אנחנו יכולים להוסיף משהו למתנה שמה שלא יהיה, היא תהפוך להיות מרגשת ומשמחת באמת.

על מה אנחנו מדברים? מהי התוספת הקוסמת הזו?

הברכה!


מתנה וברכה!


ברגע שאנחנו מוסיפים פתק עם ברכה, עם מילים חמות, עם הבעת אהבה, הערכה, הוקרה או כל רגש אחר שחשוב לנו להביע, אנחנו למעשה כבר עושים את כל העבודה.

גם אם המתנה היא פחות מעניינת את המקבל, המילים החמות תעשינה הרבה מאוד מהעבודה והברכה הזו היא זו שתיזכר אצלו יותר מהמתנה.

אז אולי ישאל השואל, אם המתנה הופכת לחלק זניח מכל הסיפור הזה אז אולי אפשר בכלל לחסוך את הכסף ולתת רק ברכה? אז זהו שזה כבר לא באמת יעבוד. כי אחרי הכול, כל מתנה שאתם קונים היא איכשהו גורמת להערכה. בתנאי כמובן זוהי מתנה שיש לה ערך כלשהו ולא משהו שקניתם רק כדי לצאת ידי חובה.

המתנה מעניקה תחושה טובה הרבה מעבר לערכה ולמה שהיא מכילה. על כן, ברור שאי אפשר כלל לוותר עליה.


יום הולדת – חג של מתנות

מתכוננים למסיבת יום הולדת של הילד? רוצים לחגוג אותו כמו שצריך מכל הלב?

הדבר הראשון הוא לדאוג לכך שיהיו לכם אורחים בגיל המתאים. זה יכול להיות החברים של הילד וזה גם יכול להיות בני משפחה. תוכלו לחגוג עם השכנים ואולי אפילו רק בחיק המשפחה הגרעינית שלכם. את כל השאר אתם צריכים לתכנן בהתאם להרכב שבחרתם.

אם הלכתם על מסיבה גדולה עם החברים של הילד, יהיה עליכם לדאוג שתהיה פעילות יום הולדת לילדים כדי שכולם ייהנו מהמסיבה. אם המסיבה היא משפחתית, התוכנית תישא אופי שונה לחלוטין.


בכל מקרה, משקל רב חייב להינתן לסוגייה של המתנה. המתנה שתעניקו לילד היא זו שתלווה אותו גם אחרי המסיבה והי תזכיר לו את האירוע.

כאן עליכם לחשוב היטב על מתנה שווה שאכן תצליח לשמח את החתן.

יום הולדת זה לא זמן לחסוך ואם לתת מתנה, יום ההולדת זה בדיוק היום. על כן אם אתם יודעים שהוא חולם על רהיט חדש לחדר שלו, משחק אלקטרוני מתקדם כלשהו או כל דבר אחר, יום ההולדת זו ההזדמנות. וכמובן אל תשכחו את הברכה...


15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ברכה לחבר בן 70

גדעון היקר, צברתי ניסיון מעשי בכתיבה של למעלה מאלפיים ברכות, נתקלתי בדרך בשלוש מאות עשרים ושבעה סוגי אנשים לפחות, המשותף לכולם היה ברור: כולם אוהבים לעזור לאחרים, כולם התברכו ביכולת נתינה, כולם מסוגלי

bottom of page