top of page

האם כותב ברכות הוא בעצם סופר צללים?

בעידן המודרני, ניתן למצוא כמעט כל סוג של שירות באינטרנט. יזמים, פרילנסרים, שכירים שמעוניינים להגדיל את ההכנסה למשק הבית, וגם עצמאים שמעוניינים לגוון את אפיקי ההכנסה שלהם, מבינים שהם יכולים לנצל את הכישרון שלהם על מנת להקל בצורה משמעותית על אורח החיים של אדם אחר.


אחד מן השירותים שהפכו מבוקשים יותר ויותר בשנים האחרונות, הוא שירותי כתיבה של ברכות ליום הולדת בהתאמה אישית. אנשים מוצאים את עצמם מתלבטים כיצד למצוא את המילים הנכונות כדי לברך אדם יקר וקרוב, וכשהם נואשים מן הניסיון לשבת ולכתוב ברכה בעצמם הם פונים לכותב ברכות מקצועי, שהוא לכל דבר ועניין גם סופר צללים.




אז האם הקביעה שכותב ברכות מקצועי הוא בפועל סופר צללים היא נכונה? הנה 3 סיבות מדוע התשובה לשאלה הזאת היא חיובית:


סיבה מספר 1: כותב ברכות מקצועי לא חותם על הברכה

בדומה לסופר צללים, כאשר כותב ברכות מקצועי כותב ברכות ליום הולדת, הוא אינו מזדהה בשמו, ולא לוקח קרדיט על התוצר, שכן הברכה אמורה להיות מוגשת מטעמו של מזמין הברכה, ולייצג את מילותיו הוא.


סיבה מספר 2: כותב ברכות מקצועי פועל על פי הנחיות של מזמין הברכה

בדיוק כפי שסופר צללים פועל על פי הדגשים וההנחיות אשר מועברים אליו ממזמין העבודה, כך עושה גם כותב ברכות מקצועי. הוא מדייק את הברכה ומתאים אותה לצרכי הלקוח. הברכה יכולה להיות מצחיקה, מרגשת, קצרה או ארוכה, בסגנון חופשי או מתובנתת עם חרוזים - והכל בביצוע של כותב הברכות אך תוך התאמה לאג'נדה של מזמין הברכה.


סיבה מספר 3: לכותב ברכות מקצועי אין אג'נדה עצמאית

כאשר אתם נפנים להזמנת ברכה בהתאמה אישית, אתם לא צפויים להתנגדות כזו או אחרת של כותב הברכה. אלא אם כן מדובר בקטסטרופה של ממש, כל הנחיה שתעבירו לכותב הברכות אמורה להיות מיושמת וללא ויכוחים. זאת, למשל, בניגוד למאמרי דיעה בעיתון, שצריכים מצד אחד לעבור עריכה מקצועית, אולם מצד שני, לשמור על האג'נדה המקורית של הכותב.


לסיכום

למקרה שהייתה לכם התלבטות (ואגב, אם אכן הייתה לכם התלבטות בנושא בזמן שהמזרח התיכון בוער וישנה התפרצות מחודשת של מגיפה עולמית - לכו תבדקו היטב את החיים שלכם) - כותב ברכות מקצועי דומה בלא מעט מן המאפיינים שלו לסופר צללים. בפרט, כותב ברכות מקצועי לא חותם על הברכות שלו, ולא מיידע את הנמען של הברכה כי הוא זה שלמעשה כתב אותה. שנית, כותב ברכות מקצועי פועל, בדומה לסופר צללים, בהתאם להנחיות שמעביר אליו מזמין העבודה. לבסוף, כותב ברכות מקצועי, פועל שלא מתוך אג'נדה נוקבת, ובדרך כלל לא מנסה לכפות את דעתו ואת עמדתו על מזמין העבודה.


אם גם לכם ישנן סוגיות הקשורות בכתיבה ואתם מעוניינים לשתף את קהל הקוראים של הבלוג, אתם יותר ממוזמנים להגיב או לפנות, כמובן במייל. אל דאגה: כל פניה תקבל מענה במהרה.

20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ברכה לחבר בן 70

גדעון היקר, צברתי ניסיון מעשי בכתיבה של למעלה מאלפיים ברכות, נתקלתי בדרך בשלוש מאות עשרים ושבעה סוגי אנשים לפחות, המשותף לכולם היה ברור: כולם אוהבים לעזור לאחרים, כולם התברכו ביכולת נתינה, כולם מסוגלי

bottom of page