top of page

הכנות לבר/בת מצווה בכותל

ההכנות לקראת מסיבת בר המצווה הן לא תמיד כל כך מוגדרות. יש הרבה מאוד אפשרויות לציין את האירוע ובכל בחירה שרק תבחרו יש לכם גם כן אינספור אפשרויות של אטרקציות וסגנונות לציון האירוע.


מסיבה זו חשוב מאוד להגיע להחלטה והגדרה ברורה מה יהיה סגנון האירוע מבחינתכם ואיך תרצו לציין אותו. בהתאם להחלטות הללו תוכלו לגבש לעצמכם את התוכנית.





אירוע בר מצווה בכותל – אין דומה לו!


אחד המקומות הכי מזוהים עם אירועי בר מצווה זה הכותל המערבי.

רבים הם בני המצווה שעולים לתורה מול שריד בית המקדש ושם הם מציינים את יום הגעתם למצוות.


יש כאלה שעבורם זה יהיה האירוע כולו של בר המצווה כאשר הם ישלבו אותו עם ארוחה חגיגית במסעדה השוכנת קרבת מקום, מנגד יש רבים שהם מציינים את החלק הרוחני של האירע בכותל המערבי אך במקביל הם גם יערכו אירוע גדול נוסף במקום אחר ואפילו בעיתוי אחר.


בכל מקרה, אירוע בר מצווה בכותל המערבי תמיד מחייבת אתכם בהיערכות מתאימה על מנת שאכן האירוע יהיה מוצלח ומרגש כפי שרק בר מצווה בכותל עשויה להיות.


באיזה יום אפשר לערוך בר מצווה בכותל?


אז דבר ראשון אתם חייבים לדעת. בר מצווה בכותל עורכים בדרך כלל רק בימי שני וחמישי כאשר מדובר בימים אשר בהם יש קריאת התורה לאחר תפילת שחרית. או אז החתן עולה לתורה. יש כאלה שבוחרים את הימים האחרים בהם גם יש קריאת התורה כמו ראש חודש, חול המועד וכדומה.


חשוב שהחתן שלכם ישנן את הברכות של העלייה לתורה ויידע מה בעצם נדרש ממנו בעת העלייה לתורה.


עליכם להצטייד בסוכריות ומיני מתיקה אותם תזרקו על ראש החתן לאחר שיעלה לתורה.


החתן כמובן יגיע עם התפילין החדשות שלו אותם הוא יניח לקראת התפילה והעלייה לתורה.


טקס ההגעה לכותל


ההגעה לכותל היא גם לא עניין של מה בכך. ברוב המקרים אנשים בוחרים לערוך טקס מיוחד בה הם מובילים את החתן אל רחבת הכותל המערבי. זה כולל חופות מיודות, כלי שיר מיוחדים, שופרות ועוד אטרקציות שונות המעניקות לאירוע נופך מיוחד ומרגש.

הקהל שמלווה את החתן מריע ושר ובכך מעצים את האירוע ואת האווירה.

לאחר שתגיעו לרחבת הכותל עליכם להיערך בהתאם לאופי המקום. זה כולל כיפות לגברים, כיסויי ראש לנשים כדי לכבד את קדושת המקום.

בדרך כלל יהיו כמה וכמה חתני מצווה שהגיעו אף הם ביום 'שלכם' אל רחבת הכותל. יהיה עליכם לתפוס מקום בתור ולתמרן את כל התוכניות שלכם בהתאם עד להגיע תורכם.


ואל תשכחו את הצלם...


ברור כי אירוע ייחודי שכזה חייב גם להיות מצולם. אל תסתפקו במצלמות האישיות שלכם. כדאי להשקיע בצלם מקצועי שינציח עבורכם את האירוע באופן הראוי לו.

להזמנת צלם לאירו בכותל או להזמנת צלם לחתונה לחצו כאן.

19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ברכה לחבר בן 70

גדעון היקר, צברתי ניסיון מעשי בכתיבה של למעלה מאלפיים ברכות, נתקלתי בדרך בשלוש מאות עשרים ושבעה סוגי אנשים לפחות, המשותף לכולם היה ברור: כולם אוהבים לעזור לאחרים, כולם התברכו ביכולת נתינה, כולם מסוגלי

bottom of page